Organisatieontwikkeling, Strategisch HRM, Arbeidsdeskundig Advies, WIA, Ziekteverzuimbegeleiding
Hoofdmenu:
Curriculum Vitae
Naam: J.E. Challik (roepnaam: Lizzy)
Telefoon: 06-
Email: lchallik@gmail.com
Zie ook website: LinkedIn
Wat kenmerkt Lizzy Challik
Resultaatgericht, betrokken, hands-
Werkervaring
2009 – heden: Parttime ondernemer HrmPlus (www.hrmplus.nl)
Adviseur en coach verschillende opdrachtgevers (re-
2002 – 2015: Docent (parttime) HRM/ Organisatiekunde bij Inholland Hogeschool in Rotterdam, Lid geweest van het lectoraat Persoonlijk Ondernemerschap en HRM.
(Werk)colleges ontwikkeld en gegeven over de onderwerpen: HRM, Integraal Management (deeltijdstudenten), Organisatieontwikkeling en Organisatiekunde, Belonen/Beoordelen,Mobiliteit/Personeelsontwikkeling, Kwaliteit van de Arbeid (eigen syllabus gemaakt), Intercultureel Management, Workshop Acquisitie, Kwaliteitsmanagement, Onderzoeksvaardigheden,Verandermanagement, Diversiteit, E-
Begeleiding van 1e, 2e (studiebegeleiding/werkgroepen), 3e jaar (stagebegeleider) en 4e jaar studenten (begeleiden bij afstuderen), een aantal buitenlandse 4e jaar studenten (Estland, Turkije, USA) en begeleiding van duale studenten (werkende studenten)
Een Internationaal project IP geparticipeerd samen met Hogeschool van Antwerpen, projectonderzoek naar Arbeidsrecht/HRM in Europa.
Lid van het Lectoraat HRM, onderzoek naar interculturalisatie in het HBO –onderwijs en verandering HRM-
Coördinator geweest van duale studenten (werkende studenten) en Internationaal afstuderen.
Coördinator 1e jaar, Toetsontwikkelaar en studiemateriaal.
1999 – 2002: Hoofd P&O Architectenbureau Kuijper Compagnons
Zowel beleidsmatig als -
Operationeel werk uitgevoerd van Werving & selectie, bemiddeling bij samenwerkingsproblemen, sociaal jaarverslag, informatie rechtspositionele regelingen verstrekken. Advisering over beheersing ziekteverzuim, arbeidsvoorwaarden.
Beleid opgesteld: Huisregels met regelingen uit de rechtspositieregeling, Deelname aan de stuurgroep Certificering. Selectie Arbodienst, aanpassing rechtspositieregeling.
Beleid ontwikkeld en uitgevoerd tbv uitzendkrachten, ziekteverzuimregeling, introductie nieuwe medewerkers, personeelsinformatiesysteem, veranderingsproces juridische zaken, verandering secretariaten.
Opgezet en leiding gegeven aan afdeling P&O (2 medewerkers)
1999 – 1999: Adviseur Adviesbureau P&O Rotterdam
Geadviseerd over Functiebeschrijving en Functiewaardering oa bij Haagse Hogeschool
Veranderingsproces begeleid bij SKVR,
Interim Hoofd P&O bij SKVR (hoofdtaken: financiën inzichtelijk maken en strategische lange termijn planning personeel, inzet personeel)
Reguliere P&O -
1995 – 1999: Hoofd P&O Havenziekenhuis Rotterdam
Zowel beleidsmatig als -
Reguliere werkzaamheden waren: Werving & selectie, functiebeschrijvingen, bemiddeling samenwerkingsproblemen, sociale jaarverslagen geschreven, informatie gegeven en geadviseerd over rechtspositionele regelingen, cursussen georganiseerd (werkoverleg, ziekteverzuimbegeleiding).
Afdeling P&O opgezet en de afdeling P&O uitgebreid met twee P&O-
Takenpakket beleidsvoorbereidend werk en complexe rechtspositionele zaken. Handboek P&O opgesteld, stuurgroepslid organisatievernieuwing.
Het Sociaal plan opgesteld en onderhandeld met vier vakorganisaties.
Begeleiding Organisatieveranderingen op afdelingen van ziekenhuis
Invoering van functiedifferentiatie
Leiding gegeven aan afdeling P&O (5 medewerkers) en aan projecten, zoals een project personeelsinformatiesysteem, dienstroosterplanning, pool flexibele personeel, formatie-
1992 – 1995: Senior P&O-
Sr. P&O-
Lid managementteam van twee afdelingen.
Intermediaire functie tussen het management en P&O. Begeleiding bij ontslag (outplacement).
Na afronding UvA Organisatiesociologie beleidsmedewerkster geworden van directie (oa voor Riek Bakker en Fred de Ruiter).
Voor directie beleidsnota’s opgesteld mbt het Arbobeleid, het Sociaal statuut voor dS+V onderhandeld met vier vakorganisaties, MC-
Projectleider beloningsbeleid en creatieve toepassingsmogelijkheden.
Onderzoek effectiviteit Functioneringsgesprek. Resultaten in een statistisch programma (SPSS) verwerkt.
Deelname en bijdrage geleverd aan organisatieverandering van afdeling Ruimtelijke Ordening.
1988 – 1992: Senior P&O -
Gezien de cultuur en sfeer bij deze werkgever was de functie gericht op resultaten op korte termijn. Een praktische instelling met een hoog stressbestendigheidniveau waren hierbij vereist.
Operationele werkzaamheden onder hoge werkdruk verricht.
Coördinator geweest van een reorganisatie Logistieke Zaken (175 werknemers).
Bij de Rivierpolitie beleid ontwikkeld mbt selectieprocedures, introductie nieuwe medewerkers.
Coördinator van organisatieverandering bij enkele politiedistricten (oa Rivierpolitie, Opleidingen).
Deelname aan projectgroepen: Allochtonenbeleid, Afkeuring ABP, ontslag of herplaatsing bij reorganisaties.
Politie vertegenwoordigd in gemeentelijk project Outputgericht Functiebeschrijving en –waardering.
Leiding gegeven aan junior personeelsconsulenten en administratieve medewerkers.
1983 – 1988: Personeelsfunctionaris Hoofdproductschap voor Akkerbouwproducten Den Haag.
Operationeel werk verricht mbt Werving & selectie, functiewaardering & -
Redactie HPA -
Beleidsadvisering beoordeling, functioneringsgesprek, loopbaanbeleid.
Opleidingen
2014 – 2015 Post HBO voor Arbeidsdeskundige Capabel Hogeschool -
2014 – 2015 Cambridge Englisch Council of Europe, Level 1 B2 Cambridge College -
2002 – 2003 Didactiek voor HBO-
1990 – 1993 Organisatiesociologie Universiteit van Amsterdam -
1987 – 1990 Post HBO Bedrijfskunde (3 jaar) Leergang Bedrijfskunde -
1979 – 1983 HBO Personeelswerk Hogeschool Rotterdam -
1972 – 1979 HAVO aan Oldenbarneveldt -
Cursussen
1995 – 1996 Politieke ambities -
1993 Functiewaardering SFI -
1986 Functioneringsgesprekken en Beoordeling -
1985 – 1986 Bedrijfssociologie -
1979 Inleiding Excel -
Talen
o Nederlands : moedertaal
o Engels: voldoende beheersing in spreken, verstaan, lezen en schrijven
o Duits: redelijke beheersing in spreken, lezen, matig in schrijven
o Bahasa Indonesia: matig in spreken, geen schrijven of lezen
Nevenactiviteiten en hobby’s
o Tennissen, piano spelen, (veel) reizen, lezen, websites maken (bv Garmabv.nl, balivillageorge.com)
o Mensen helpen met bemiddeling rechtszaken, ziekteverzuim, arbeidsdeskundig werk (vrijwillig)
o Studenten helpen met afstuderen (vrijwillig)